360 | Белица | Семково | Форумът на Семково | Галерия | Белица.com | Парк за мечки | Читалище | Каталог | Летовник.com

Туристическа социална мрежа Летовник
Тарикат или Балък

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Дискусионен форум на община Белица Форуми -> Забавление
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
homie
Модератор
Модератор


Регистриран на: 01 Авг 2006
Мнения: 66
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон Окт 19, 2009 11:24 am    Заглавие: Тарикат или Балък Отговорете с цитат

Намерих две статийки, които ме напукаха от смях. Laughing
Ако шофирате, особено из софийските "улици", можете лесно да се откриете в една от категориите.

1. 16 неща, които показват, че сте Балък!

Както вече писах, на пътя има две основни категории шофьори. Тарикати и Балъци. Всички попадат в едната от двете категории – новите и опитните шофьори, младите, старите, жените и мъжете, каращите стари Шкоди и тези с нови Короли.
Преди няколко дни си карах спокойно покрай Билла и изведнъж с бясна скорост отстрани (на място където две коли се разминават с мъка) ме изпревари, каралото дълго време спокойно зад мен, BMW. Първоначално се зачудих какво предизвика тази внезапна агресивност на пътя, но почти веднага ми светна – преди няколко метра бях спрял на пешеходната пътека и пуснах няколко човека да минат. Иначе казано, проявих се като най-обикновен Балък, следователно – недостоен да бъде на платното, още повече пред един истински Тарикат.

И за да съм в помощ на обществото реших да направя списък. Така всеки начинаещ или засега неразбиращ пътната обстановка шофьор, ще знае какво пътно поведение да избягва, за да не се излага и да не го гледат с презрение Господарите на Асфалта (където го има).

И така – 16 неща, който показват, че сте Балък. Поради факта, че са доста, можем да ги разделим даже на категории:

I. Даване на предимство:

1. Спиране на пешеходна пътека. Определено това е номер едно в правилника. Никой истински Тарикат, не би спрял доброволно автомобила си, камо ли за такова недоразвито многоклетъчно като пешеходец. Ако нямаш кола си загубеняк, а ако имаш кола, а не я караш, си още по-голям загубеняк. Именно това мое поведение разгневи описания по горе Тарикат.

2. Спиране на червен светофар. Истинският Тарикат никога не спира на червен светофар. Той спира само ако преди него вече е спрял някой мизерен Балък и той няма откъде да мине. Понякога спрелият на червено смотаняк може да се избегне с рязка маневра в страни и едновременно подаване на максимална газ, но ако и това е невъзможно, то се налага да се прибегне до последната останала възможност – спиране.
Така на всяко кръстовище движението в една посока, след светване на червено, не спира, докато на кръстовището не попадне Балък, който натиска спирачките.

3. Даване на предимство. Само един стопроцентов Балък спира на кръстовище (това е производно на горното правило). Предимството не се определя от някакви си знаци, дясно-стоящи и прочие дивотии за зубъри! Определя се от уменията в геврековъртенето и там естествено един Тарикат не може да се мери с разни Балъци, който се движат по някакъв си път с предимство.

4. Даване на път на автомобили без предимство. Това естествено би ви поставили най-отдолу на скалата Балък-Тарикат. Само някой пълен Балък може да пусне някой пред себе си. А пък ако този някой е нещастник, застанал да чака да се включи в плътна колона от коли от някоя странична уличка, то по-добре да си стои там. Тарикатите по дефиниция нямат подобни проблеми (виж горното правило).

II. Движение на пътя:

5. Карането в дясното платно. Винаги на пътя можете да различите голямо количество Балъци – всеки който се движи с поне едно свободно платно вляво от него е такъв. Тарикатът кара само най-вляво, това дава допълнително предимство при десен завой – може от най-лявото платно с рязко натискане на спирачките и въртене на волана, да се изпреварят всичките тъпи Балъци, престроили се отдясно (виж правило 10).

6. Каране в дясната половина на пътя. В последно време спазването на горното правило не е достатъчно за да ви отдели от групата на Балъците. Тарикатите не само карат най-вляво! Ако всички платна в едната посока са заети, то просто се натиска педала на газта до дупка и се минава в насрещното. И без това там карат само някакви си Балъци, недостойни за тази дейност за богоизбрани.

7. Каране на пътя въобще. Като последно развитие по софийските пътища и с вещата подкрепа на Дон Велизар и Бате Бойко – Откривателя на Булеварди, един Тарикат не може да разчита, че карането по платното изобщо ще го заведе преди останалите. Само балъците карат по улицата. Тарикатите са навсякъде, където може да се спести секунда или две – през тротоара, през тревата, през спирката… (горната снимка за доказателство)

8. Движение без натиснат то дупка педал. Само Балъците не могат да натискат педалите. Един майстор-Тарикат има само две положения на десния крак – газ до дупка и спирачка до дупка. Разбира се спирачката се натиска само заради онзи тъп Балък, който е спрял на светофара и пречи. А останалото време е се прекарва в непрекъснато ускорение. Да вдигнем 110 до светофара, който е след 500 метра, е основно правило в Наръчника на Тариката.

9. Потегляне, когато светне зелен светофар. Само непоправимите Балъци чакат да стане зелено. Един тарикат не чака това, а е тръгнал още на оранжево. А Баш-Тарикатите могат да предугадят и тази светлина, и тръгват още при светването на жълто за онези Балъци отсреща. В този ред на мисли – Нали знаете какво е наносекунда? Това е времето между светването на зелената светлина и достигането до вас на звука на клаксона за колата отзад. Ако отзад е голям Тарикат, то наносекундата е отрицателна единица за време.

III. Завиване и престрояване:

10. Престрояване в правилната лента. Само Балък би се престроил преди кръстовище в лента, в която не е най-късата колона. Ако за десен завой чакат три коли, за направо – две, а за наляво – никой, то един Тарикат минава в крайно ляво, след което се престроява преди всички и завива в дясно. Това са т.нар. "Тарикати-Оптимизатори" които си въобразяват, че така пестят време на всички, и които нашироко "благославях" в предишната статия (вижте коментарите там за примери).

11. Даване на мигач. Само Балъците известяват останалите за намеренията си. Властелините на Джантите могат да си счупят пръст или не дай си боже лостчето на мигачите, затова просто не го ползват.
И "К’ви са тия колездачи дето ми се размазват отдесно като завивам? Ше им….."

IV. Спиране и паркиране:

12. Обикаляне за търсене на място за паркиране. Един Тарикат не може да изминава повече от 35 метра на двата си крака, следователно трябва да спре точно пред входа, в който отива. Така че обикалянето за място не е никаква опция. Само Балъците го правят. Набивайте спирачките на втори/трети ред и си отивайте. Тази тактика може да се проследи чудесно пред големите супермаркети (Хит, Билла), където на полупразен паркинг са заети местата за инвалиди и пътя пред входа…

13. Паркиране на разрешено място. В София всъщност места за разрешено паркиране (освен синята зона) почти няма. Но и да имаше, спазването на горното правило не позволява те да се използват. Качвайте се на тротоара, зелената площ, запушете изхода от входа на блока или някое кръстовище. Ето такива неща ви отличават от смотаните Балъци!

14. Спиране на разрешено място. В правило 11 казахме, че всеки паркирал на повече от 35 метра от мястото, където отива, е Балък. За спирането има почти същото правило: Тарикатът спира на максимум 5 (пет) метра от мястото, където отива. Защо да се отклонявам от праволинейното си движение (мисли си Тарикатът) – "Моа да набия спирачки насре’ улицата – нали пуснàх аварийките, к’во се нерват!"
След което ще излезе от колата и ще заключи, което си е технически погледнато паркиране, а не спиране. И това ни води до:

15. Само Балъците правят разлика между паркиране и спиране. За тъпите балъци ако шофьора не е в колата, значи тя е паркирана. За Тарикатите това е глупост! Колата ако е на аварийки е спряла, ако няма и аварийки, чак тогава е паркирана. Просто и ясно! А аварийките се пускат ако "спирането" се предвижда да е до час-два…

16. Плащане за паркиране. Друга отличителна черта на пълния Балък е плащането за паркинг. Било то обикновен платен паркинг или синя зона. Първо, ако паркирате на платено място е вероятно да нарушите правило 11 и второ, правото на безплатно паркиране (до 35 метра от местоназначението) е записано в Конвенцията за Защита на Правата на Човека.
За справка вижте всеки полупразен платен паркинг и улицата точно пред него…

V. Допълнителни:

Тук се включват няколко правила, които ще ви изместят бързо в правилната посока на скалата "Смотан Балък – Як Тарикат":
- Псуването – вербално, невербално и комбинацията от двете. Използването на клаксоните (светлинен и звуков) също е важно!
- Карането на такси, Ес-класа, Ем-класа, Же-класа, Пи-класа…
- Карането на тунингован автомобил. Голф / Вектра са за препоръчване.
- Якия номер. Ако нямате пари за еднакви цифри, поне си регистрирайте колата в правилния областен град.
- Разни вещи на таблото / задното стъкло – милиционерски пропуск, инвалиден картон, стоп-палка, синя лампа…
- Карането на н.в. Маршрутка. Това директно ви прави нещо като господ бог и ви кара да светите с една особена светлина, показвайки пътя на заблудените Балъци…


2. Колко ни струват тарикатите?

Не се впечатлявайте – става дума за тарикатите, които се пререждат в задръстванията.

Знаете – на пътя шофьорите се делят на две групи – "тарикати" и "балъци". Та "балъците" са тези, които спират на жълто, престрояват се в правилната лента, дават предимство и други анахронизми. "Тарикатите" са тези, които никога не спират на светофар (те преминават даже да е станало червено, движението се спира едва с първият натиснал спирачките "балък"), не спазват предимство (особено при престрояване) и винаги се престрояват в лентата с най-малко автомобили, като в последният момент засичат някой, за да се шмугнат в кръстовището първи.

Та за последното ми е думата – за тези които се пререждат в кръстовището. Пререждането има две основни разновидности:


Първата е когато на светофара около стоп-линията (ако има такава, в София това е рядкост) и зад нея са спрели наредени автомобили. Те винаги са с "балък" най-отпред (според дефиницията за "тарикат" негова позиция на такова място е невъзможна). В общия случай колоната чака за завой – обикновено ляв. Та тарикатът се движи с пълна скорост и в последният момент се престроява пред колоната, когато вече е в кръстовището. Има риск да го ударят отзад продължаващите направо автомобили и често е свързано с негативни емоции, размахване на пръсти и свирене с клаксони. Тарикатът обаче е дебелокож по дефиниция и такива неща не го трогват – той е най-отпред
Тази разновидност се среща при по-малки задръствания
Втората разновидност е, когато има голямо задръстване и едната колона се движи значително по-бързо от другата (поради прекрасно регулиране на движението / светофарите). Балъците се престрояват в правилната лента (например за десен завой). тарикатите естествено се движат в съседната и когато наближат светофара се шмугват в правилната (ако са "добри" тарикати, подават мигач). Най близката аналогия е опашка за нещо, при която някой нахал идва и се прережда.
Тарикатсткото пререждане от втората разновидност води до загубено време на същия светофар. Тарикатството от първата разновидност обикновено не води до загуба за вас на същия светофар – вие си минавате, защото колоната не се е изместила по-назад. Но те са преди вас на следващия светофар и там губите време.

И тук идва моята сметка. Аз живея на седем километра от офиса. Повечето от това време го преминавам в задръстване и пътуването може да отнеме от 20 до 50 минути. По пътя ми има достатъчно места за пререждане от двете разновидности и то се практикува постоянно. И в последните дни броях пререждащите се. На светофар обикновено се пререждат два-три автомобила, но на по-големите колони на влизане в Младост прережданията от втората разновидност са средно по около 25-30.

И така – за пътуване, можем да вземем обща цифра от 50 "тариката", всички от които ме карат да губя време. Но колко точно?

И така – среден светофар по моя маршрут свето зелено около 20 до 25 секунди, което значи до 10 (ако тръгват от колона) автомобила. 50 тариката значат, че съм пропуснал пет светофара. Средното време на червено по моя маршрут е около 45 секунди, което значи че за всяко пътуване губя 5*45=225 секунди. Нека не сме скръндзи и го закръглим на четири минути.

Четири минути сутрин и четири вечер, осем на ден. 21 работни дни в месеца, 12 месеца в годината, 252 дни общо. Минус 20 дни отпуска и 6 празници – 226 работни дни. Толкова по осем минути – 1808 минути годишно. Това, приятели са 30 часа! (и малко отгоре, но да не се впечатляваме). При 16 часа активни на ден, това прави почти два дни годишно от живота ви, които губите, заради гадните тарикати. От краткият ви безценен живот. От времето ви с приятели, семейство, бира и разни други приятни неща.

А сега се представете вашето всекидневно пътуване – то да не е по-дълго от моите седем километра? Жалко за вас.

Мамка им и тарикати! На никой не отстъпвам платното вече!


Източник: 1 и 2

Айде по-малко тарикати Exclamation Evil or Very Mad
_________________
+who do you believe in, is it money or God+
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Реклама
Рекламен агент





МнениеПуснато на: Пон Окт 19, 2009 11:24 am    Заглавие: Реклама

Върнете се в началото
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    Дискусионен форум на община Белица Форуми -> Забавление Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
Forecast | Maps | Radar | * тестов вариант, възможни са грешки

Парк за танцуващи мечки - гр.Белица. Читалище 'Георги Тодоров' - гр.Белица. Курортен комплекс СЕМКОВО - гр.Белица

.: BGtop.net :.!!!


гр.Белица © 2006-11 Web design: KKeliov Design