360 | Белица | Семково | Форумът на Семково | Галерия | Белица.com | Парк за мечки | Читалище | Каталог | Летовник.com

Туристическа социална мрежа Летовник
История на Електронната Mузика

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Дискусионен форум на община Белица Форуми -> Електронна музика
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
EjKo^bEjKo
Модератор
Модератор


Регистриран на: 11 Окт 2006
Мнения: 248
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон Ное 27, 2006 10:57 pm    Заглавие: История на Електронната Mузика Отговорете с цитат

След толкова време в размотаване реших най-после да направя нещо със този раздел и да го развия.Все пак е любимият миSmile

История на Електронната Mузика

В света на електронната музика. На теория, до преди 15 години почти безлюдна, а днес - могъща империя от продуценти, изпълнители, DJ и разбира се, рейвъри. Тези, които си мислят, че електронната музика се изчерпва само с думата "techno", грешат. Както и другите, които са убедени, че technoto е бесен ритъм и светлини, а шамани са единствено групи като Prodigy и Chemical Brothers. Електронната музика преминава през хиляди мутации и трансформации. Звучи в хитовете на творци, които свързваме със съвсем други покоси - поп, рап, фолк...Пръсналата се в множеството стилове, достоини да бъдат описани в специална техно-енциклопедия.
Всеки музикален стил си има своите творци и своите привърженици. И едните, и другите си имат вдъновения. Най-голямото вдахновение на всички е синтезаторът. Това е изструмент на електронната музика. Без него тя едва ли ще съществува в този си вид. Както електрическата китара в рока и камерата в киното. Прибавете към това различните природни шумове и звуци, и не на последно място ефектите. Към общата еуфория добавяме още хип-хоп на вкус, семпли от вокали и мелодии и получаваме хомогенна смес електро звук. Всеки от творците прибавя и свои личен почерк и така се раждат стиловете. Това не е за професионалистите в бранша, които знаят за електронната музика всичко от А до Я. Това е за маниаците. За тези, чиято кръв пулсира в техноритъм. Ще ви разказвам за историята, срещи с кумирите, поглед в различните измерения, отражения, стилове и мераморфози на електронната музика.

От Детройт до Токио, през Франкфурт, техното означава нещо повече от музика, променящта света. То е набиращ сила международен език. Независимо от това как го харесвате - бавно или бързо, нежно или бясно, то е свят, който, както изглежда, няма измерения. Електроннта музика е претъпряла най-невероятни мутации по време на своето развитие през годините. И ако някой от вас си мисли, че тя е феномен последните няколко месеца, то време е тои да се отърси от позорното заблуждение: Всичко започва още през 1916....

Дадаистите

Годината е 1916. Анархистите Хуго Бале, Тристан Цера и Марсел Янко създават модернистично художествено - литературно движение "ДаДа" след първата им среща в кабаре "Волтер" в Цюрих. Движението търси нещо като "есенция на духа", пледира за свобода на изразяването и протест срещу Първата световна война, консерватизма на средната класа и моралната деградация на човечеството. Дадаистите обаче защитават и нещо друго: предаването и проповядването на идеи посредством звука вместо думи, като смятат, че този метод е много по-либерален и по-искрен. Искат със смесица то звуци да разрушат установените етнически и социални бариери. Дадаистите съдават музика, базирана изцяло върху новопоявилите се по това време индустриални звуци. Композиции на Курт Швитерс като "Anna Blume" /1919/ и "Ursonate" /1923/ в крайна сметка оформят основата на една от най-атрактивните и абстрактни музики на ХХ век. Вдъхновение от идеите на дадаистите черпи и и Луиджи Русоло, италиански футуристичен художник и композитор, който проектира машниа, произвеждаща шум. Така тои създава шумомодулаторите /"intonarumori"/ от 1912, инструменти, които се използват по-късно от гениални композитори като Игор Старвински, за да възпроизвеждат природните звуци на различни честоти . По това време заедно с дадаистите и "кръстникът на абстрактното изкуство", руският художник Василий Кандински. Експерментира, като се опитва да изобрази звука чрез светлосенки, цветове и форми.

Ражда се синтезатора

1920. Руският електронен гениий Леон Теремин /Лев Теремин/ съзадава първия прототип на синтезатора, като използва електромагнитните вълни. Звукът се получава, без да се налага физически контакт с инструмента. Първият синтезатор "Теремин" създава различни тонове и звуци, които се произвеждат само от движенията на музиканта в пространството.

1960.Новите звуци

ХХ век принадлежи на т.нар. нови звуци. Нови Концепции /например композиране на математическата основа/ са предложени от Арнолд Шьонберг и Ерик Сати, машинни звуци от Луиджи Русоло и Маурицио Кагел и честотни генератори от Джон Кейдж. Всички те са преити с огромно въодушивление. Малко преди това, през 50-те години, Карлхайц Щокхаузен създава теорията за приложението на електронната музика. След изобретяването на електронното пиано през 1958 и първия аналогов синтезатор от 1965 модерни електронни инструменти започват шествието си из света на музиката. В края на 60-те години се появяват пионери като Уолтър Карлос, както и популярни банди - "Пинк Флойд", "Емерсън Лейк енд Палмър" и "Дъ Резидентс" . В Ню Йорк цяла колония от авангардисти, представени от хора като Филип Глас, започват да проповядват "естетиката на мелодичното и ритмитчното изразяване.

70-те години

Бележим ги с появата на стилове като соул, диско и фънк. Джорджо Мародер и досега се приема като пионера на просинтезаторската електронна и дискомузика. В същото време "хай енерджи" триумфира по гейклубовте, а музикални компании от Ню Йорк, като "Сал Соул" например, създават нечувана до този момент елетронна версия на стила госпъл. И изведнъж се появяват "Крафтверк". Смятат ги за бащи както на хип-хопа, така и на електронната музика. Те самите са нещо като мост между своето време и бъдещето. Годината е 1971, "Крафтверк" използват дръм машини и електронна концепция като основа за своята музика. Първите им неща, като "Aoutobahn" /1974/ и "The Man Machine" /1978/, стават електронна класика. Косморокерите от Берлин "Тинейджърийн Дрийм" много бързо се превръщат в поредните музикални експериментатори. Подобна амбиция завладява и Жан Мишел Жар, който я изразява с абсолютния си касоразбивач "Oxygene" от 1976. Паралeлно с това Сан Франциско, Алан Вега и Мартин Рев създават своята група"Сюисайд", която осигурява стабилна основа за по- нататъшното утвърждаване на електронната музика и нейния бум през 80-те години. После идва "новата вълна". Семената на "Крафтверк" вече са покълнали. В края на 70-те идват нови попълнения като "Хюмън Лийг" , "Ултравокс" , "Кабаре Волтер" , "Девоу" , "Йелоу Меджик Оркестра" , "Симпъл Майндс" , "Джой Девижъл" , "Пер Убю" , "Ню Ордър" , "Оркестрал Манувърс ин дъ Дарк" и "Гари Нюмън " /"Карс"/. Всичките те оглавяват топлистите.

И ето ги 80-те

Острите звуци на диското от 70-те години са пренесени на
Раждат се първите нюйоркски амерканския източен бряг -
клубни хитове. Тони Хъмфрис и Дейвид Моралес се превръщат
в истински звезди - диджеи, а клуб "Перъдайс Геридж" се
оказва най-популярното място в големия град. В същото време
Франки Нъкълс успява да се установи като диджей в
"Уеърхауз" в Чикаго, а Фарали Кийт основава диджейската
фирма "Хот Микс 5". В Детройт основателят на "Сайботрон" -
Хуан Аткинс, продуцира своето първо електро.....

НАЙ-ПОПУЛЯРНИТЕ ТЕХНО МЕСТА В СВЕТА

Детройт, Ибиза, Глазгоу, Берлин, Франкфурт, Уинсдор, Токио, Бруклин, Стокхолм, Арктическия кръг и през последните години в България.

Техно Речник

ЕМБИЪНТ - Личното "чил аут" изобретение на Брайън Ино от 70-те години е подхванато и популяризирано през 90-те години от т.нар. диджеи и рейвъри експериментатори като Докотор Алекс Патерсън от "Ди Орб".

ЧИЛ АУТ - Върховно усещане, изживяване, стил в техното.

ЕМБИЪНТ ДЖАНГЪЛ - Бягство извън границите на музиката. Най-силно изразено е присъствието му сред дръм анд бейс поколението.

ХАЙ ЕНЕРДЖИ - Химново гей диско. Превръща се почти в религия на хомосексуалистите. Хай енерджи служи по-късно за вдъхновение и на продуцентското трио-Сток, Айткън и Уотър Мен, които дават на музиклната индсутрия изключително качествени изпълнители.

ИНДЪСТРИЪЛ - Бандите, които проповядват стила, се обявават за футуристи и анархисти, разкъсвайки всякакви музикални вериги и създавайки несъществуваща до появяването им музика.

НЮ УЕЙВ - Нещо като втора серия или продължение на историята на пънк революцията, само е че много по-мелодраматично и нежно. Новата вълна принадлежи на 80-те години популярната музика.

НЮ РОМЕНТИКС - За първи път от 60-те години насам става модерно да си представител на по-висшата класа. Съвсем скоро почти всички тийнейджъри заприличват на "дендита" от ХVIII век, докато слушат в междучасията си групи като "Спандау Балей" и "Ей Би Си".

СИНТ ПОП - За първи път е популяризиран от проекта на Гари Нюман - "Карс" , в последствие с пропагандата му много добре се справят и "Орекстрал Манувърс ин дъ Дарк". Винс Кларк дава много на синт попа, посвещавайки му цели три проекта - "Депеш Мод", "Язу" и "Ирейджър".

ТЕХНО - Корените на техното се крият в Детройт. Основни виновници: Дерик Мей, Кевин Сондерсън и Хуан Аткинс, които под влиянието на "Крафтверкю" създават своята музика, само че далеч по-хипнотична, особено след навлизането на чикагския хаус. Днес терминът се свързва главно с електронната клубна музика.

ХИП ХАУС - Фюжън с рап ритми и хаус бийтове. Възниква през 1986. Основни мисионери - "Африка Бамбаата", които правят така, че рап и хаус музиката да се слеят в едно цяло.

ИТАЛО ХАУС - Преобладаващо пиано, америкаснки вокали и итало хаус звук. Цялата тази комбинация води до появяването на изключително силни неща в края на 80-те и началото на 90-те години. "Ride on Time" на "Блек Бокс". Грандиозен успех и на проекта "Капела". Появяват се нови компании като "Ролинг тюн" и "Прогресив" , които следят и подкрепят развитието на напълно конкуретноспособния италиано хаус ренесанс.

ДЪБ - Отнемете на регето всичко освен барабаните и бас линията и получавате основната формула на дъб. Прибавете ехо китари и всякакви парливи звукови ефекти. Дъб е едно от вдъхновенията на ранния рап.

ДЖИНГЪЛ И НЮ БИЙТ - Микс между Деторйт техно и юроденс.

ГОА ТРАНС - 60-те години, областа Гоа в Индия. Най-ранните прояви на гоа транс са още в музиката на популярни банди като "Пинк Флойд". После китарите напълно отстъпват пред набиращите скорост електронни звуци.

ЕЛЕКТРО ФЪНК - Нещо като замяна на дискоидолите с роботи. Един от най-ярките представители - Принс. Легенди са и "Африка Бамбаата".

БРУКЛИН - Манхатън си има диското, Бронкс - хип-хоп, а Джърси - геридж музиката. Но откаря на 80-те Бруклин се превръща в дом на техното в Ню Йорк, а негови мисионери са Джоуи Балтрам, Франки Боунс, Деймънд Уайлд, Адам Екс и други...

ДЕТРОЙТ - Град вдъхновител на много днешни техно артисти.

БИЙТ - Основна единца за ритъм. Ритъмът определя стиловете в техното.

ЛЕЙБЪЛ - Звукозаписна фирма. В електронната музика съществуват хиляди известни и по-малко известни, водещи и независми лейбъли.

СЕМПЪЛ - Момент от друга песен, който творецът взима и преработва, като създава нещо съвсем различно. Могат да се взимат както вокали, така и мелодии.

СТИЛОВЕ
Електронната музиката се разделя на няколко стила като повечето от тях имат подстилове.
-HOUSE - набира скорост когато диското остарява , хаусът е като негов наследник. Най често е в порядъка на 120 бийта в минута; TECH HOUSE - в този подстил на хаус музиката са включени елементи от техното; CHIKAGO HOUSE - той произлиза от Чикаго.Често са включени елементи на пиано, както и по фънки и jazzy мелодий; ACID HOUSE - той се развива когато Roland 303 и други подобни синтезатори излизат на пазара, слушането на ACID HOUSE се свързва с употрбата на LSD откъдето идва и името на стилът, не е много популярен напоследък; DEEP HOUSE - той е по нов от другите и е по задълбочен.

-TECHNO - голям под стил, които си има под стилове: Proto Techno - примери за такова са Kraftweerk и Afica Bambaataa; Detroit Techno - то се отличава със агрсивен и фънки звук свиренe- обикновенно на аналогови машини най често Roland 808; Hardcore Techno - това е смесица от хибриден евро, техно-поп и функ, като цяло това изглежда като бърз метал изсвирен на Roland 909, обикновенно над 140 бийта в минута. Стил характерен за Underworld, Psychotropic; Funky Techno - сравнително по нов под стил характерен е за Christian Smith, той е много популярен DJ напоследък.

-BREAKBEAT - отличава се с бърз Hip-Hop с Beat звучения.

-TRANCE - много подобен на предишния стил но ефектите са много по дълбоки и е създаден за да се опиташ да се пренесш в друг свят; Goa Trance-най характерните примери за този стил са ASTRAL PROJECTION; Progressive Trance- това е един от новите стилове и той е доста комерсиализиран примери за него са Blank & Jones, Lexy & K-Paul.

-Ambient - този стил е по бавен от другите и е направен да приспива съзнанието ти прилича повече на background музика от колкото на танцувална музика.

-D&B/JUNGLE - двойно по бърз hip-hop beat, включва всякаквки мелодий каквито може да си представим, често някои рапира заедно с музиката. Има много известни представители на този стил някои от тях са Blame, PFM, MC Conrad, Goldie, Reprazent, Roni Size, LTJ Bukem ...

Други стилове са TRIBAL, GABBA, RAVE, SOURCES, както и MINIMAL той е много популярен в България.
_________________
The HOUSE is my MUSIC!!!

Врати и Строителна борса Варна
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Реклама
Рекламен агент





МнениеПуснато на: Пон Ное 27, 2006 10:57 pm    Заглавие: Реклама

Върнете се в началото
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    Дискусионен форум на община Белица Форуми -> Електронна музика Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
Forecast | Maps | Radar | * тестов вариант, възможни са грешки

Парк за танцуващи мечки - гр.Белица. Читалище 'Георги Тодоров' - гр.Белица. Курортен комплекс СЕМКОВО - гр.Белица

.: BGtop.net :.!!!


гр.Белица © 2006-11 Web design: KKeliov Design